Tartalomjegyzék
Bevezetés
Az adatkezelő és elérhetőségei
Fogalom meghatározások
A személyes adatok kezelésére vonatkozó elvek
Webáruház működtetéshez / szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódó adatkezelés
Kapcsolatfelvétel
Cookie-k (sütik) kezelése
Hírlevél, DM tevékenység
Panaszkezelés
Címzettek, akikkel a személyes adatokat közlik
Közösségi oldalak
Ügyfélkapcsolatok és egyéb adatkezelések
Az érintettek jogai
Intézkedési határidő
Az adatkezelés biztonsága
Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről
Adatvédelmi incidens bejelentése a hatóságnak Felülvizsgálat kötelező adatkezelés esetén
Panasztételi lehetőség
Zárszó
Bevezetés
A/Az Dr. Tápai Rendelők Kft. (6723 Szeged, József Attila sgt. 71/A, adószám:
27986554-1-06, cégjegyzékszám/nyilvántartási szám: 0609026128) (a továbbiakban: Szolgáltató, adatkezelő) alá veti magát a következő szabályzatnak:
A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő
védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet
hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI
PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) szerint az
alábbi tájékoztatást adjuk.
Jelen adatvédelmi szabályzat az alábbi oldalak/mobil alkalmazások adatkezelését
szabályozza: https://drtapai.hu/
Az adatvédelmi szabályzat elérhető az alábbi oldalról: http://drtapai.hu//adatvedelem
A szabályzat módosításai a fenti címen történő közzététellel lépnek hatályba.
Az adatkezelő és elérhetőségei
Név: Dr. Tápai Rendelők Kft.
Székhely: 6723 Szeged, József Attila sgt. 71/A
E-mail: info@drtapai.hu
Telefon: +36 20 258 40 61
Fogalom meghatározások
A személyes adatok kezelésére vonatkozó elvek
A személyes adatok:
Webáruház működtetéshez / szolgáltatás
igénybevételéhez kapcsolódó adatkezelés
1. Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
2. Az érintettek köre: A webshop weboldalon regisztrált/vásárló valamennyi érintett.
Sem a felhasználónév, sem az e-mail cím esetében nem szükséges, hogy személyes
adatot tartalmazzon.
3. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Ha a GDPR 17. cikk (1)
bekezdésében foglalt feltételek valamelyike fennáll, úgy az érintett törlési kérelméig
tart. Az érintett által megadott bármely személyes adat törléséről az adatkezelő a
GDPR 19. cikke alapján, elektronikus úton tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett
törlési kérelme kiterjed az általa megadott e-mail címre is, akkor az adatkezelő a
tájékoztatást követően az e-mail címet is törli. Kivéve a számviteli bizonylatok
esetében, hiszen a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján
8 évig meg kell őrizni ezeket az adatokat. Az érintett szerződéses adatai a polgárjogi
elévülési idő leteltével törölhetőek az érintett törlési kérelme alapján.
A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli
bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező
nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell olvasható formában, a könyvelési
feljegyzések hivatkozása alapján visszakereshető módon megőrizni.
4. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a
személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelő, továbbá az arra
feljogosított munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
5. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz
való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás
bármely időpontban történő visszavonásához.
6. A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy
kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát az alábbi módokon tudja
érintett kezdeményezni:
postai úton a 6723 Szeged, József Attila sgt. 71/A címen,
e-mail útján a/az info@drtapai.hu e-mail címen,
telefonon a +36 20 258 40 61 számon.
7. Az adatkezelés jogalapja:
1. a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont,
2. Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII.
törvény (a továbbiakban: Elker tv.) 13/A. § (3) bekezdése:
A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat,
amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A
szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és
minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes
adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e
törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges,
azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.
3. A számviteli jogszabályoknak megfelelő számlák kiállítása esetén a 6. cikk (1)
bekezdés c) pontja.
4. A szerződésből eredő követelések érvényesítése esetén a Polgári Törvénykönyvről
szóló 2013. évi V. törvény 6:22. §-a szerint 5 év.
6:22. § [Elévülés]
(1) Ha e törvény eltérően nem rendelkezik, a követelések öt év alatt évülnek el.
(2) Az elévülés akkor kezdődik, amikor a követelés esedékessé válik.
(3) Az elévülési idő megváltoztatására irányuló megállapodást írásba kell foglalni.
(4) Az elévülést kizáró megállapodás semmis.
8. Tájékoztatjuk, hogy az adatkezelés szerződés teljesítéséhez és ajánlat adásához szükséges.
köteles a személyes adatokat megadni, hogy tudjuk a rendelését teljesíteni.
az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következménnyel jár, hogy nem tudjuk
a rendelését feldolgozni.
Ügyfélkapcsolat
1. Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
2. Az érintettek köre: Az adatkezelővel telefonon/e-mailben/személyesen
kapcsolatot tartó, vagy szerződéses jogviszonyban álló valamennyi érintett.
3. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A megkereséseket
tartalmazó levelek az érintett törlési kérelméig tart, de maximum 2 év.
4. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a
személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelő erre feljogosított
munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
5. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz
való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás
bármely időpontban történő visszavonásához.
6. A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy
kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát az alábbi módokon tudja
érintett kezdeményezni:
postai úton a 6723 Szeged, József Attila sgt. 71/A címen,
e-mail útján a/az info@drtapai.hu e-mail címen,
telefonon a +36 20 258 40 61 számon.
7. Az adatkezelés jogalapja:
Tájékoztatjuk, hogy
az adatkezelés szerződés teljesítéséhez és ajánlat adásához szükséges.
köteles a személyes adatokat megadni, hogy tudjuk a szerződést
teljesíteni/egyéb kérését teljesíteni.
az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következménnyel jár, hogy nem tudjuk
a szerződést teljesíteni/kérését feldolgozni.
Kapcsolatfelvétel
1. Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
Az e-mail cím esetében nem szükséges, hogy személyes adatot tartalmazzon.
2. Az érintettek köre: A kapcsolati űrlapon keresztül üzenetet küldő valamennyi
érintett.
3. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Ha a GDPR 17. cikk
(1) bekezdésében foglalt feltételek valamelyike fennáll, úgy az érintett törlési
kérelméig tart.
4. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a
személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelőnek az erre
felhatalmazott munkatársai kezelhetik.
5. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz
való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás
bármely időpontban történő visszavonásához.
6. A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy
kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát az alábbi módokon tudja
érintett kezdeményezni:
postai úton a 6723 Szeged, József Attila sgt. 71/A címen,
e-mail útján a/az info@drtapai.hu e-mail címen,
telefonon a +36 20 258 40 61 számon.
7. Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása, 6. cikk (1) bekezdés a) és b)
pont. Ha Ön felveszi velünk a kapcsolatot, hozzájárul, hogy a kapcsolatfelvétel során
hozzánk került személyes adatait (név, telefonszám, e-mail cím) a jelen
szabályzatnak megfelelően kezeljük.
8. Tájékoztatjuk, hogy
a jelen adatkezelés az Ön hozzájárulásán alapul, illetve ajánlat adásához
szükséges.
köteles a személyes adatokat megadni, hogy kapcsolatba tudjon lépni velünk.
az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következménnyel jár, hogy nem tudja
felvenni a kapcsolatot az adatkezelővel.
a hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás
előtti adatkezelés jogszerűségét.
Cookie-k (sütik) kezelése
1. Az úgynevezett „jelszóval védett munkamenethez használt cookie”,
„bevásárlókosárhoz szükséges cookie-k”, „biztonsági cookie-k”, „Szükségszerű
cookie-k”, ”Funkcionális cookie-k”, és a „weboldal statisztikájának kezeléséért felelős
cookie-k” használatához nem szükséges előzetes hozzájárulást kérni az érintettektől.
2. Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: Egyedi azonosítószám, dátumok,
időpontok
3. Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi érintett.
4. Az adatkezelés célja: A felhasználók azonosítása, látogatók nyomon követése,
testre szabott működés biztosítása.
5. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje:
6. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A személyes
adatokat az adatkezelő ismerheti meg.
7. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az érintettnek
lehetőségük van a cookie-kat törölni a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében
általában az Adatvédelem menüpont beállításai alatt.
8. A legtöbb böngésző, amelyet felhasználóink használnak, lehetővé teszi annak
beállítását, hogy mely cookie-kat kell menteni és lehetővé teszi, hogy
(meghatározott) cookie-k újra törlésre kerüljenek. Amennyiben Ön a cookie
mentését meghatározott weboldalakon korlátozza vagy harmadik fél cookie-jait
nem engedélyezi, úgy ez bizonyos körülmények között oda vezethet, hogy
weboldalunk többé nem használható teljes egészében. Itt talál információkat arra
vonatkozóan, hogy a szokásos böngészők esetében hogyan tudja a cookie
beállításokat testre szabni:
Google Chrome (https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=hu)
Internet Explorer
(https://support.microsoft.com/hu-hu/help/17442/windows-internet-explorer-deletemanage-cookies)
Firefox
(https://support.mozilla.org/hu/kb/sutik-engedelyezese-es-tiltasa-amit-weboldak-haszn)
Safari (https://support.apple.com/hu-hu/guide/safari/sfri11471/mac)
Hírlevél, DM tevékenység
1. A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló
2008. évi XLVIII. törvény 6. §-a értelmében Felhasználó előzetesen és kifejezetten
hozzájárulhat ahhoz, hogy Szolgáltató reklámajánlataival, egyéb küldeményeivel a
regisztrációkor megadott elérhetőségein megkeresse.
2. Továbbá Ügyfél a jelen tájékoztató rendelkezéseit szem előtt tartva hozzájárulhat
ahhoz, hogy Szolgáltató a reklámajánlatok küldéséhez szükséges személyes adatait
kezelje.
3. Szolgáltató nem küld kéretlen reklámüzenetet, és Felhasználó korlátozás és
indokolás nélkül, ingyenesen leiratkozhat az ajánlatok küldéséről. Ebben az esetben
Szolgáltató minden – a reklámüzenetek küldéséhez szükséges – személyes adatát
törli nyilvántartásából és további reklámajánlataival nem keresi meg a Felhasználót.
Felhasználó a reklámokról leiratkozhat az üzenetben lévő linkre kattintva.
4. Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
5. Az érintettek köre: A hírlevélre feliratkozó valamennyi érintett.
6. Az adatkezelés célja: reklámot tartalmazó elektronikus üzenetek (e-mail, sms,
push üzenet) küldése az érintett részére, tájékoztatás nyújtása az aktuális
információkról, termékekről, akciókról, új funkciókról stb.
7. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: a hozzájáruló
nyilatkozat visszavonásáig, azaz a leiratkozásig tart az adatkezelés.
8. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a
személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelő, továbbá annak
értékesítő és marketing munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben
tartásával.
9. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz
való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását,
valamint
tiltakozhat a személyes adatainak kezelése ellen és
az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás
bármely időpontban történő visszavonásához.
10. A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy
kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát, illetve tiltakozását az
alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
postai úton a 6723 Szeged, József Attila sgt. 71/A címen,
e-mail útján a/az info@drtapai.hu e-mail címen,
telefonon a +36 20 258 40 61 számon.
11. Az érintett bármikor, ingyenesen leiratkozhat a hírlevélről.
12. Tájékoztatjuk, hogy
az adatkezelés az Ön hozzájárulásán és a szolgáltató jogos érdekén alapul.
köteles a személyes adatokat megadni, ha hírlevelet szeretne kapni tőlünk.
az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következménnyel jár, hogy nem
tudunk Önnek hírlevelet küldeni.
tájékoztatjuk, hogy a hozzájárulását bármikor vissza tudja vonni a leiratkozásra
kattintással.
a hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a
visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
Panaszkezelés
1. Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
2. Az érintettek köre: A weboldalon vásárló és minőségi kifogással élő, panaszt tevő
valamennyi érintett.
3. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A kifogásról felvett
jegyzőkönyv, átirat és az arra adott válasz másolati példányait a fogyasztóvédelemről
szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7) bekezdése alapján 3 évig kell megőrizni.
4. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a
személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelő, továbbá az arra
feljogosított munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
5. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz
való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás
bármely időpontban történő visszavonásához
6. A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy
kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát az alábbi módokon tudja
érintett kezdeményezni:
postai úton a/az 6723 Szeged, József Attila sgt. 71/A címen,
e-mail útján a/az info@drtapai.hu e-mail címen,
telefonon a +36 20 258 40 61 számon.
7. Tájékoztatjuk, hogy
a személyes adat szolgáltatása jogi kötelezettségen alapul.
a szerződés megkötésének előfeltétele a személyes adatok kezelése.
köteles a személyes adatokat megadni, hogy panaszát kezelni tudjuk.
az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következménnyel jár, hogy nem tudjuk
kezelni a hozzánk beérkezett panaszát.
Címzettek, akikkel a személyes adatokat közlik
„címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy
bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül
attól, hogy harmadik fél-e.
1. Adatfeldolgozók (akik, az adatkezelő nevében végzik az adatkezelést)
Az adatkezelő a saját adatkezelési tevékenységeinek elősegítése céljából, továbbá
érintettel kötött szerződés-, illetve a jogszabályok által támasztott
kötelezettségeinek teljesítése érdekében adatfeldolgozókat vesz igénybe.
Az adatkezelő nagy hangsúlyt fektet arra, hogy kizárólag olyan adatfeldolgozókat
vegyen igénybe, akik vagy amelyek megfelelő garanciákat nyújtanak az adatkezelés
GDPR-ban foglalt követelményeinek való megfelelését és az érintettek jogainak
védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására.
Az adatfeldolgozó és bármely, az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó irányítása alatt
eljáró, a személyes adatokhoz hozzáféréssel rendelkező személy a jelen
szabályzatban foglalt személyes adatokat kizárólag az adatkezelő utasításának
megfelelően kezeli.
Az adatfeldolgozó tevékenységeiért az adatkezelő jogi felelősséggel tartozik. Az
adatfeldolgozó csak abban az esetben tartozik felelősséggel az adatkezelés által
okozott károkért, ha nem tartotta be a GDPR-ban meghatározott, kifejezetten az
adatfeldolgozókat terhelő kötelezettségeket, vagy ha az adatkezelő jogszerű
utasításait figyelmen kívül hagyta, vagy azokkal ellentétesen járt el.
Az adatfeldolgozónak az adatok kezelését érintően érdemi döntéshozatala nincsen.
Az adatkezelő az informatikai háttér biztosítására tárhely-szolgáltatót, a megrendelt
termékek kiszállítására futárszolgálatot, mint adatfeldolgozót vehet igénybe.
2. Egyes adatfeldolgozók
„harmadik fél”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség
vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az
adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy
adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére
felhatalmazást kaptak.
3. Adattovábbítás harmadik fél részére
A harmadik fél adatkezelők a saját nevükben, a saját adatvédelmi szabályzatuknak
megfelelően kezelik az általunk közölt személyes adatokat.
Közösségi oldalak
1. Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre:
Meta/Twitter/Pinterest/Youtube/Instagram stb. közösségi oldalakon regisztrált
neve, illetve a felhasználó nyilvános profilképe.
2. Az érintettek köre: Valamennyi érintett, aki regisztrált a
Meta/Twitter/Pinterest/Youtube/Instagram stb. közösségi oldalakon, és
„lájkolta” a Szolgáltató közösségi oldalát, illetve a közösségi oldalon keresztül
felvette a kapcsolatot az adatkezelővel.
3. Az adatgyűjtés célja: A közösségi oldalakon, a weboldal egyes tartalmi
elemeinek, termékeinek, akcióinak vagy magának a weboldalnak a
megosztása, illetve „lájkolása”, követése, népszerűsítése.
4. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje, az adatok
megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye és az érintettek
adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az adatok forrásáról, azok
kezeléséről, illetve az átadás módjáról, és jogalapjáról az adott közösségi oldalon
tájékozódhat az érintett. Az adatkezelés a közösségi oldalakon valósul meg, így
az adatkezelés időtartamára, módjára, illetve az adatok törlési és módosítási
lehetőségeire az adott közösségi oldal szabályozása vonatkozik.
5. Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása személyes adatai
kezeléséhez a közösségi oldalakon.
Ügyfélkapcsolatok és egyéb adatkezelések
1. Amennyiben az adatkezelő szolgáltatásaink igénybevétele során kérdés
merülne fel, esetleg problémája lenne az érintettnek, a honlapon megadott
módokon (telefon, e-mail, közösségi oldalak stb.) kapcsolatba léphet az
adatkezelővel.
2. Adatkezelő a beérkezett e-maileket, üzeneteket, telefonon, Meta-n stb.
megadott adatokat az érdeklődő nevével és e-mail címével, valamint más,
önként megadott személyes adatával együtt, az adatközléstől számított
legfeljebb 2 év elteltével törli.
3. E tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk
tájékoztatást.
4. Kivételes hatósági megkeresésre, illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján
más szervek megkeresése esetén a Szolgáltató köteles tájékoztatás adására,
adatok közlésére, átadására, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátására.
5. A Szolgáltató ezen esetekben a megkereső részére – amennyiben az a pontos
célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan
mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához
elengedhetetlenül szükséges.
Az érintettek jogai
1. A hozzáférés joga
Ön jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy
személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés
folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a rendeletben
felsorolt információkhoz hozzáférést kapjon.
2. A helyesbítéshez való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül
helyesbítse az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az
adatkezelés célját, Ön jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok –
egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
3. A törléshez való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje
az Önre vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy Önre
vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje meghatározott
feltételek esetén.
4. Az elfeledtetéshez való jog
Ha az adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és azt törölni köteles, az
elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi
az észszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak
érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatkezelőket, hogy Ön
kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes
adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
5. Az adatkezelés korlátozásához való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az
alábbi feltételek valamelyike teljesül:
Ön vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az
időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a
személyes adatok pontosságát;
az adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok
felhasználásának korlátozását;
az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés
céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez
vagy védelméhez;
Ön tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra
vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai
elsőbbséget élveznek-e Ön jogos indokaival szemben.
6. Az adathordozhatósághoz való jog
Ön jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható
formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik
adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek
a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta (…)
7. A tiltakozáshoz való jog
A jogos érdeken, illetve a közhatalmi jogosítványon, mint jogalapokon alapuló
adatkezelések esetében Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos
okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a (…) kezelése ellen, ideértve az
említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is.
8. Tiltakozás közvetlen üzletszerzés estén
Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, Ön
jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon az Önre vonatkozó személyes adatok e
célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen
üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha Ön tiltakozik a személyes adatok közvetlen
üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a
továbbiakban e célból nem kezelhetők.
9. Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást
Ön jogosult arra, hogy ne terjedjen ki Önre az olyan, kizárólag automatizált
adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely Önre
nézve joghatással járna vagy Önt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.
Az előző bekezdés nem alkalmazandó abban az esetben, ha a döntés:
Ön és az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében
szükséges;
meghozatalát az adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog
teszi lehetővé, amely Ön jogainak és szabadságainak, valamint jogos
érdekeinek védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy
Ön kifejezett hozzájárulásán alapul.
Intézkedési határidő
Az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem
beérkezésétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja Önt a fenti kérelmek nyomán
hozott intézkedésekről.
Szükség esetén ez 2 hónappal meghosszabbítható. A határidő
meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem
kézhezvételétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja Önt.
Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket Ön kérelme nyomán, késedelem nélkül,
de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja
Önt az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy Ön panaszt
nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
Az adatkezelés biztonsága
Az adatkezelő és az adatfeldolgozó a tudomány és technológia állása és a
megvalósítás költségei, továbbá az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és
céljai, valamint a természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó
valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével megfelelő technikai és
szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy a kockázat mértékének
megfelelő szintű adatbiztonságot garantálja, ideértve, többek között, adott esetben:
1. a személyes adatok álnevesítését és titkosítását;
2. a személyes adatok kezelésére használt rendszerek és szolgáltatások
folyamatos bizalmas jellegének biztosítását, integritását, rendelkezésre állását
és ellenálló képességét;
3. fizikai vagy műszaki incidens esetén az arra való képességet, hogy a személyes
adatokhoz való hozzáférést és az adatok rendelkezésre állását kellő időben
vissza lehet állítani;
4. az adatkezelés biztonságának garantálására hozott technikai és szervezési
intézkedések hatékonyságának rendszeres tesztelésére, felmérésére és
értékelésére szolgáló eljárást.
5. A kezelt adatokat úgy kell tárolni, hogy azokhoz illetéktelenek ne férhessenek
hozzá. Papír alapú adathordozók esetében a fizikai tárolás, irattárazás rendjének
kialakításával, elektronikus formában kezelt adatok esetén központi
jogosultságkezelő rendszer alkalmazásával.
6. Az adatok informatikai módszerrel történő tárolási módját úgy kell
megválasztani, hogy azok törlése – az esetleg eltérő törlési határidőre is
tekintettel – az adattörlési határidő lejártakor, illetve ha az egyéb okból
szükséges, elvégezhető legyen. A törlésnek visszaállíthatatlannak kell lennie.
7. A papír alapú adathordozókat iratmegsemmisítő segítségével, vagy külső,
iratmegsemmisítésre szakosodott szervezet igénybevételével kell a személyes
adatoktól megfosztani. Elektronikus adathordozók esetében az elektronikus
adathordozók selejtezésére vonatkozó szabályok szerint kell gondoskodni a
fizikai megsemmisítésről, illetve szükség szerint előzetesen az adatoknak a
biztonságos és visszaállíthatatlan törléséről.
8. Az adatkezelő az alábbi konkrét adatbiztonsági intézkedéseket teszi:
A papír alapon kezelt személyes adatok biztonsága érdekében a Szolgáltató az
alábbi intézkedéseket alkalmazza (fizikai védelem):
1. A dokumentumokat biztonságos, jól zárható száraz helyiségben helyezni el.
2. Amennyiben a papíralapon kezelt személyes adatok digitalizálására kerül sor,
akkor a digitálisan tárolt dokumentumokra irányadó szabályokat kell
alkalmazni
3. A Szolgáltató adatkezelést végző munkatársa a munkavégzése során csak úgy hagyhatja el azt a helyiséget, ahol adatkezelés folyik, hogy a rá bízott
adathordozókat elzárja, vagy az adott helyiséget bezárja.
4. A személyes adatokat csak az arra jogosult személyek ismerhetik meg, azokhoz
harmadik személyek nem férhetnek hozzá.
5. A Szolgáltató épülete és helyiségei tűzvédelmi és vagyonvédelmi berendezéssel
vannak ellátva.
Informatikai védelem
1. Az adatkezelés során használt számítógépek és mobil eszközök (egyéb
adathordozók) a Szolgáltató birtokát képezik.
2. A Szolgáltató által használt személyes adatokat tartalmazó számítógépes
rendszer vírusvédelemmel van ellátva.
3. A digitálisan tárolt adatok biztonsága érdekében a Szolgáltató adatmentéseket
és archiválásokat alkalmaz.
4. A központi szerver géphez csak megfelelő jogosultsággal és csakis az arra
kijelölt személyek férhetnek hozzá.
5. A számítógépeken található adatokhoz felhasználónévvel és jelszóval lehet csak
hozzáférni.
Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről
Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes
személyek jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelő indokolatlan késedelem
nélkül tájékoztatja az érintettet.
Az érintett részére adott tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell
az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell az adatvédelmi tisztviselő vagy a
további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit; ismertetni
kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket;
ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy
tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő
esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.
Az érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:
az adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket
hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által
érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket –
mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való
hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik
az adatokat;
az adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket
tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett,
magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az
érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy
olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan
hatékony tájékoztatását.
Ha az adatkezelő még nem értesítette az érintettet az adatvédelmi incidensről, a
felügyeleti hatóság, miután mérlegelte, hogy az adatvédelmi incidens
valószínűsíthetően magas kockázattal jár-e, elrendelheti az érintett tájékoztatását.
Adatvédelmi incidens bejelentése a hatóságnak
Az adatvédelmi incidenst az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, és ha
lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására
jutott, bejelenti az 55. cikk alapján illetékes felügyeleti hatóságnak, kivéve, ha az
adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes
személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha a bejelentés nem történik meg 72
órán belül, mellékelni kell hozzá a késedelem igazolására szolgáló indokokat is.
Felülvizsgálat kötelező adatkezelés esetén
Ha a kötelező adatkezelés időtartamát, vagy szükségessége időszakos
felülvizsgálatát törvény, helyi önkormányzat rendelete, vagy az Európai Unió
kötelező jogi aktusa nem határozza meg, az adatkezelő az adatkezelés
megkezdésétől legalább háromévente felülvizsgálja, hogy az általa, illetve a
megbízásából vagy rendelkezése alapján eljáró adatfeldolgozó által kezelt személyes
adat kezelése az adatkezelés céljának megvalósulásához szükséges-e.
Ezen felülvizsgálat körülményeit és eredményét az adatkezelő dokumentálja, e
dokumentációt a felülvizsgálat elvégzését követő tíz évig megőrzi és azt a
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (a továbbiakban: Hatóság)
kérésére a Hatóság rendelkezésére bocsátja.
Panasztételi lehetőség
Az adatkezelő esetleges jogsértése ellen panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóságnál lehet élni:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Levelezési cím: 1363 Budapest, Pf. 9.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Zárszó
A tájékoztató elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:
A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő
védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet
hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI
PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (GDPR)(2016. április 27.);
2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.);
2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint
az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
(főképp a 13/A. §a);
2008. évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen
kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről
és egyes korlátairól (különösen a 6.§a);
2005. évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról;
2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§a);
16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára
vonatkozó EASA/IABajánlásról;
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság ajánlása az előzetes
tájékoztatás adatvédelmi követelményeiről.
Verzió: 2. · Elfogadás dátuma: 2020.11.16 · Generálás dátuma: 2020.11.16 · Frissítés dátuma: 2024.05.07 ·
Hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu